Veolia a lansat prima ediție Impact Awards în septembrie 2019, cu câteva luni după anunțarea Misiunii sale. Concursul Impact Awards celebrează și recompensează proiectele interne excepționale. Sunt premiate inițativele care au un efect pozitiv asupra societății, conform celor cinci dimensiuni ale performanței multidimensionale a Grupului la nivel mondial.
Veolia implementează Misiunea prin intermediul Impact 2023, un program strategic cu o durată de patru ani, lansat în februarie 2020. Veolia și-a luat angajamentul de a livra o performanță multidimensională, la aceleași standarde înalte și cu atenție permanentă în toate sferele sale de acțiune: de mediu, de resurse umane, comercială, socială, economică și financiară.
„Obiectivul noului nostru plan strategic - Impact 2023 - este unul extrem de ambițios: de a seta compania Veolia drept un punct de referință pentru transformarea ecologică”, Antoine Frérot, Președinte și CEO Veolia.
Antoine Frérot a decis să lanseze Impact Awards cu scopul de a celebra proiecte care inspiră și care pot fi reproduse. Fiecare dintre acestea reprezintă o dovadă a performanței noastre multidimensionale și a dedicării angajaților noștri din toate colțurile lumii și din toate unitățile operaționale ale companiei Veolia. Prima ediție s-a desfășurat din septembrie 2019 până în martie 2020, iar la finalul ei, cinci proiecte au fost declarate câștigătoare.
Cifre cheie de la prima ediție Impact Awards
Din septembrie 2019 până în martie 2020
5 categorii
(una pentru fiecare dimensiune a performanței noastre multidimensionale)
66 de proiecte
înscrise din întreaga lume
15 finaliști
selectați de un juriu intern format din experți internaționali
5 câștigători
aleși de Comitetul Executiv al Veolia
1 câștigător
ales de angajații Veolia
Urmăriți videoclipurile pentru a afla mai multe despre cei 5 finaliști și despre câștigătorul premiului oferit pe baza alegerilor angajaților
Câștigătorul la categoria Performanță de Mediu
«BUN VENIT ÎN ȘCOALA MEA CU AER CURAT!», proiect înscris de echipa Environmental Maintenance Industry & Building
Veolia, compania etalon în procesul de transformare ecologică, și-a asumat un angajament ferm de a livra soluții cu impact pentru planetă și pentru toate părțile implicate. Activitățile sale se axează pe fiecare provocare cheie în protecția mediului înconjurător, precum combaterea schimbărilor climatice, conservarea mediilor naturale și a biodiversității, gestionarea resurselor, reducerea poluării etc.
Proiectul Veolia BUN VENIT ÎN ȘCOALA MEA CU AER CURAT! reprezintă o oportunitate pentru Le Raincy, un orășel din vecinătatea Parisului, de a deveni primul oraș francez care tratează problemele legate de calitatea aerului. Două dintre școlile orașului asigură acum o atmosferă cu aer 100% curat pentru elevii lor, în fiecare zi.
„Acest proiect arată cum Veolia setează standardele când vine vorba de gestionarea unei probleme majore a secolului XXI: poluarea aerului, un flagel al cărui impact asupra sănătății, mediului, economiei și societății este acum recunoscut de toată lumea. Suntem mândri că prin eforturile uriașe ale echipelor noastre putem oferi soluții eficiente pentru problemele legate de calitatea aerului”, Régis Calmels, Senior Executive Vice President, Asia.
Câștigătorul la categoria Performanță Comercială
Aquavista™ - Hubgrade, înscris de echipa Veolia Technologies and Contracting
Veolia își asumă angajamentul pe termen lung de a livra rezultate garantate, generând soluții inovatoare care oferă beneficii sociale și financiare pe plan local, și care îndeplinesc nevoile municipalităților, consumatorilor și clienților industriali. Aceste soluții contribuie la îmbunătățirea bunăstării oamenilor, a eficienței operaționale și ecologice a activităților comerciale, cât și a atractivității diferitelor teritorii.
Aquavista™, platforma digitală dezvoltată de Veolia, oferă clienților soluții modulare scalabile pentru gestionarea tratării apei, cu acces la expertiza globală Veolia. Aceasta optimizează performanța operațională și ecologică a stațiilor de tratare, în conformitate cu normele locale.
Soluția este disponibilă în prezent în 25 de țări și în 7 limbi diferite. Pe platforma Aquavista™ sunt conectate 10 stații de tratare a apei potabile, 80 de stații de tratare a apei uzate și 900 de alte instalații de tratare a apei, având un total de 300 de clienți și 900 de utilizatori activi.
„Aquavista™ este o platformă care combină datele cu expertiza umană oferită de personalul Veolia, generând astfel soluții care reflectă cu precizie nevoile clienților noștri. Este un instrument care încurajează cooperarea și dezvoltarea durabilă și care ajută la promovarea relațiilor de durată cu clienții”, Estelle Brachlianoff, Chief Operating Officer.
Câștigătorul la categoria Performanță Economică și Financiară
Smart Unit, înscris de echipa Europa Centrală și de Est
Prosperitatea Veolia este un factor care asigură viitorul pe termen lung al companiei, capacitatea sa de a investi și abilitatea de a acționa în continuare în beneficiul tuturor părților implicate.
Centrala electrică virtuală CHP Veolia din Budapesta reglează în timp real producția și consumul de energie pentru câteva dintre centralele electrice coordonate de Veolia. Funcționarea tuturor acestor centrale ca o singură centrală electrică virtuală, centralizată, facilitează îmbunătățirea echilibrului între tipurile surselor de energie.
„Smart Unit este o soluție de performanță multidimensională care ne permite să fim din nou profitabili, să reducem costurile pentru consumatorii finali și să minimizăm impactul generării de energie asupra mediului, garantând în același timp alimentarea continuă.”
Claude Laruelle, Chief Financial Officer.
Câștigătorul la categoria Performanță de Resurse Umane
„ICIAct - WeChat App”, înscris de echipa Asia
Veolia este o comunitate activă în care, pe lângă venitul obținut și grija pe care o primește pentru sănătatea și securitatea sa, fiecare angajat poate găsi împlinire personală acționând pentru un scop comun, prin recunoaștere colectivă și împlinire personală.
Prin ICIAct (I see, I act), o aplicație mobilă dezvoltată de Veolia, angajații pot identifica și raporta pericole și potențiale riscuri din mediile în care lucrează. De asemenea, aplicația le permite să îmbunătățească activ operațiunile, prin propunerea de măsuri corective.
„Cu toții avem smartphone-uri și în viitor le vom utiliza pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților, mulțumită aplicației mobile care este ușor de utilizat și extrem de eficientă” Jean-Marie Lambert, Senior Executive Vice President, Human Resources.
Câștigătorul la categoria Performanță Socială
Agua del Sinai, înscris de echipa America Latină și Iberia
Veolia este o companie care operează atât global, cât și local, fiind puternic implicată în zonele în care operează. Încă de la început, Veolia a furnizat servicii esențiale, a contribuit la sănătatea publică și a îmbunătățit calitatea vieții oamenilor. Veolia continuă să-și consolideze angajamentul prin crearea unor modele noi de relații și prin generarea unui plus de valoare care să fie accesibile tuturor părților implicate.
Cu 130.000 de locuitori, Monte Sinaí este o așezare nereglementată care aparține orașului Guayaquil, Ecuador. Aceasta înregistrează cea mai ridicată rată a sărăciei din oraș și nu este conectată la rețeaua de alimentare cu apă potabilă. Agua del Sinaí este o soluție oferită de Veolia pentru alimentarea așezării cu apă potabilă de bună calitate, aceasta fiind livrată prin camion tip cisternă, cu o reducere de 25% a tarifului standard.
„Garantarea accesului la resurse esențiale este un element central al Misiunii noastre. Acest proiect ne-a permis să furnizăm apă potabilă cu un cost redus către 130.000 de oameni din Ecuador. Proiectul utilizează metode, instrumente și cunoștințe care ar putea fi utile și în alte părți ale lumii”, Helman le Pas de Sécheval, Secretary General.
Agua del Sinai
a obținut premiul oferit pe baza voturilor angajaților, din 15 proiecte finaliste ale Impact Awards, acordat de către peste 12.000 de angajați Veolia.
A doua ediție Impact Awards s-a lansat în 2021!
Odată cu anunțarea câștigătorilor primei ediții, în luna februarie, era lansată și cea de-a doua ediție Impact Awards.
„Acum, mai mult ca oricând, ne străduim să devenim compania de referință în transformarea ecologică. Acum, mai mult ca oricând, trebuie să ne lăsăm ghidați de misiunea noastră și să plasăm performanța multidimensională în centrul a tot ceea ce facem. Acum, mai mult ca oricând, ne vom menține poziția, doar prin efortul nostru de a fi utili pentru toate părțile implicate.” Antoine Frérot, Președinte și CEO Veolia.
La fel ca în prima ediție, proiectele înscrise trebuie să dovedească faptul că au un impact pozitiv și echilibrat în fiecare dintre cele cinci dimensiuni ale performanței multidimensionale Veolia: de mediu, comercială, socială, de resurse umane, economică și financiară.
Despre Scopul Veolia
Despre programul Veolia Impact 2023